lördag 6 maj 2017

Om extremism och försvar av Sverige

Jag skrev här om min absurda situation där jag som "hög officer" (medias namn) sitter på ett kontor utan arbetsuppgifter. Jag har en känsla av att de grundlösa anklagelserna mot mig att jag har alkoholproblem bara är ett svepskäl, och att MUST som fattar alla beslut om min säkerhetsklassning i själva verket misstänker att jag är "högerextremist".

Det förvånar mig inte då man i detta land stämplas som antingen högerextremist, fascist, antisemit, nazist eller något annat ut den socialdemokratiska ontologin om man kritiserar förd politik och att samhället faller sönder.

Sanningen om mig är en helt annan så klart. Jag är inte högerextremist utan en frälst kristen nationalist med globala tankar som jag förklarade i mitt förra inlägg. Det innebär alltså att mina åsikter handlar om att stå upp för följande:
  • Att värna rättvisa och ansvar för kommande generationer över hela världen, är att stå för något globalt.
  • Att ställa upp för tanken, att de sämre lottade ska få hjälp, utan för den skull att åsidosätta respekten för människan oavsett var de människorna befinner sig här på vår jord, är att värna globala tankar.
  • Att oegennyttigt ifrågasätta staters suspekta handlingar, mot svagare nationer, är att värna den globala tanken.
  • Att värna människans rätt till eget liv, var helst de har sin bostad, är att värna det globala.
  • Att hjälpa så att utsatta människor får möjlighet att stanna kvar i sin hemmiljö, är att värna den globala tanken.
  • Att påtala brott mot de mänskliga rättigheterna, varhelst de sker, är att värna den globala tanken.
  • Att aktivt stödja motståndet mot våld, terror, människofördrivning, krig och total förstörelse av en nation, är att värna den globala tanken.
  • Att värna barn över hela världen, så att de har en trygg uppväxt, är att tänka globalt.
  • Att öppet påtala den grymma behandling barn och kvinnor utsätts för över hela världen, är att värna oss alla globalt.
  • Att arbeta för folket är att visa på ett stort globalt ansvarstagande.
  • Att värna den globala tanken, är att stödja fakta. Inte att irra kring med uppgifter som fabricerats.
Läs denna artikel av Dave Carter med titeln "Anti-Zionism is NOT anti-Semitic …." som ger perspektiv på debatten om zionism.

Citat från denna artikel:

The lie that anti-Zionism is the same as anti-Semitism is being pushed by governments and on University campuses,  and to repeat, it’s a lie. 

Not only is this lie designed to limit freedom of speech, it is intended to prevent legitimate criticism and reasonable questioning of Israel’s policies and actions. 

That there are some anti-Zionists who are also anti-Semitic seems very likely: but if it is wrong to tar all Jews with the same brush – and it is – it is disingenuous and deceitful to claim that anti-Zionism is anti-Semitic. 

Large numbers of Jews worldwide are deeply unhappy with what is being done and said in their name. Large numbers who care deeply for Jews and Judaism worry that Israel’s oppressive actions make them more vulnerable.

Höger och vänsterskalan i politiken är stendöd som jag skrev i mitt förra inlägg och jag har idag helt tröttnat på svensk politik och tror inte längre att något kan förändras genom politik då det hela har gått för långt vad gäller korruptionen i svenska partier. Rasismfobin och politisk korrekthet har gjort Sverige till ett mycket sjukt land som faller sönder. Läs Jan Tullbergs analys av rasismfobi här.

Läs Julia Caesars söndagskrönika från december 2016 med titeln "Hur eliten förstörde Sverige" här och reflektera över den. Får vi någon gång höra den bön om förlåtelse som finns i slutet av artikeln från någon politiker i ledande ställning? Läs denna artikel som kodar av FN Agenda 2030 och förklarar vad den egentligen innebär.

Är Sverige en stat i statsförfall? Jag skrev min analys om detta här. Läs också denna insändare i avpixlat som handlar om huruvida Sverige är en "failed state".

Att det bara är jag som bekymrar mig över denna utveckling, och inte MUST som det verkar, är enligt min uppfattning anmärkningsvärt. Istället kanske de anser att det är jag som är problemet? I så fall, vad är problemet med mig som bara vill försvara Sverige och tror på regeringsformen?

Är det jag som jobbar med att informera folket och delge mina analyser, då media vägrar, som är problemet då media istället för att granska makten granskar sådana som mig och försöker få oss uppsagda och arbetslösa?

Kanske är jag en konservativ dinosaurie, en relik, i officerskåren och kanske den ende som vågar höja rösten om detta i officerskollektivet? Kanske är jag den ende som minns innebörden av soldateden? Att alltid försvara Sverige, demokratin och vårt folk oavsett personlig risk.

Professor Jordan B Peterson håller här ett fantastiskt tal. Lyssna på det!

 “One way of conceptualizing yourself is that you’re one speck of dust among 7 billion. And when you conceptualize yourself that way, you might think, well what difference does it make what i say or do?” And that’s actually quite convenient for you because if it doesn’t matter what you say or do then you don’t have any responsibility and you can do whatever you want. 

The price you pay for that is a bit of nihilism but if you don’t have to shoulder any responsibility that’s a small price to pay. Another – that’s the underground motivation for nihilism.

The other way of looking at it – and this is actually the accurate way of looking at it – is that you’re in a network – you’re a node in a network, so, you can do a little arithmetic very rapidly and just figure out how powerful you are. 

You know a thousand people. You’re gonna know more than that over the course of your life, but let’s say a thousand for the sake of argument for now. They know a thousand people. That means that you’re one person away from a million people and two persons away from a billion people. And you’re the centre of that network. And now the way networks work is that information propagates in a network manner.

So don’t underestimate the power of your speech.

Now, you know, Western culture is (…) logo-centric let’s say, so we say, yeah, that’s just fine, that’s exactly what it is. It is predicated on the idea of the logos. That the logos is the sacred element of Western culture. And what does that mean? It means that your capacity for speech is divine. It’s the thing that generates order from chaos, and then sometimes turns pathological order into chaos when it has to.

Don’t underestimate the power of truth – there is nothing more powerful. 

Now in order to speak what you might regard as the truth, you have to let go of the outcome. You have to think: Alright i’m gonna say what i think, stupid as i am, biased as i am, ignorant as i am, i am going to state what i think as clearly as i can. And i’m going to live with the consequences no matter what they are.

Now the reason you think that – that’s an element of Faith. The idea is that nothing brings a better world into being than the stated truth. Now you might have to pay a price for that, but that’s fine. You’re going to pay a price for every bloody thing you do. And everything you don’t do. You don’t get to choose to not pay a price. You get to choose which poison you’re going to take.  That’s it. 

So if you’re going to stand up for something, stand up for your truth. It’ll shape you because people will respond and object and tell you why you’re a fool and a biased moron and why you’re ignorant. And then if you listen to them, you’ll be just that much less like that the next time you say something. And if you do that for five years, you’ll be so damn tough and articulate and able to communicate and withstand pressure that you won’t even recognize yourself. And then you’ll be a force to contend with. And you don’t get to wait until.. 

Because i get letters like … gets all the time from faculty members in particularly that say, Well, you know, when i get tenure, it’s like, and then they think, well when i’m an associate professor, and then they think, when i’m a full professor. It’s like, if you’re a professor already, you’re like the most protected person on the history of the planet. You know? And you (…) well, okay but what one of the things that indicates is that it is almost impossible to provide people with enough protection so that they feel safe to speak.

Okay so we’ll address that directly – it is not safe to speak, and it never will be. But the thing you’ve got to keep in mind is that it is even less safe not to speak, right? 

It’s a balance of risks. It’s like you want to pay the price for being who you are and stating your mode of being in the world or do you want to pay the price for being a bloody serf – one that’s enslaved him or herself. Well that’s a major price, man. 

That thing unfolds over decades and you’ll just be a miserable worm at the end of about 20 years of that, right? No self respect, no power, no ability to voice your opinions, nothing left but resentment because everyone’s against you, because of course you’ve never stood up for yourself. It’s like, say what you think carefully, pay attention to your words. 

The price is – it’s a price you want to pay, if you are willing to believe that truth is the cornerstone of society. and in the most real sense, if you’re willing to take that leap, then tell the truth and see what happens, and nothing better could possibly happen to you. 

There’ll be ups and downs and there’ll be pushback and it’ll be controversy and all of that, but it doesn’t matter. The truth is what makes the world – the truth is what redeems the world from hell. And that’s the truth.  And we saw plenty of hell over the last 100 years, you know, and we haven’t learned a bloody thing from it. It’s like, wake up! Tell the truth! Tell the truth or at least don’t lie and that’s a start. And you gotta understand that’s a risk. But i will – I have one more brief thing to say about that.

So, you know, i said what i had to say back in September and i’m sure that i could have done it better and many people have told me how i could have done it better, although it didn’t mean they would actually do it, but… And you know, my job was at risk, serious risk for about two months, it destabilized my family who were being very brave about this, so like thumbs up to them man, they just stood by me.

But here’s the optimistic news, is the university has left me alone completely. I shook hands with the dean two weeks ago. We’re on friendly terms. 

They don’t want this to go any farther than it has already. The students were tremendously welcoming when i came back to teach in January. I haven’t had a single negative incident at the university and I’ve received thousands of letters from people all over the world – all of which have been in support. 

I received two negative letters – that’s it. Two. So the people.. people have an inchoate longing to have this sort of thing that we’re talking about articulated, and so don’t be thinking you’re alone. 

It’s just that people can’t talk, they’re afraid to talk or they don’t know what to say. 

And those are real problems, so if you’re reasonably articulate, like start talking and sharpen yourself up. I mean, the enemy is a cloud. 

They’re a cloud of gnats, they’re only courageous in groups, they’re only courageous in mobs. If you stand your ground and don’t apologize and articulate things properly, they’ll disperse around you like they’re not even there. 

So most of it’s illusion. So don’t be… be afraid, but be afraid of the right thing. And the right thing you should be afraid of is not saying what you say, because that’s the same as not being. And here you are suffering away. You might as well be at the same time. At least then there’s something to you.” 

Lyssna också på honom i video nedan där han talar om kulturmarxismens politiska korrekthet vad avser könsidentiteter.


Vad tycker resten av officerskåren om läget i Sverige? Tycker MUST att samhällsutvecklingen är positiv? Att det istället är jag som är hotet? Är det bara jag ser resultatet av den marxistiska Frankfurtskolans infiltration i samhället?

Jag vet faktiskt inte vad mina officerskollegor tycker då jag aldrig pratar politik på jobbet. Inte ens på FHS pratade jag politik med mina kollegor trots den akademiska friheten.

Att jag skulle vara högerextrem är i alla fall som alla andra anklagelse i mitt fall
är helt absurt. Istället sitter jag på viss kunskap om hur hotet mot vårt land egentligen ser ut som officerskåren är helt blinda för då för många av dem, det enda hotet är Ryssland.

Skall vi verkligen vara en del av NATO? Denna bok ger verkligen perspektiv på hur NATO har utvecklats sedan murens fall. Läs den! Läs definitivt f.d. UN Assistant Secretary General Denis J Halidays inledande ord i boken (kan läsas i förhandsgranskningsläge utan att köpa boken. Tryck "Look inside").

Det finns idag inga politiska partier som passar mig varför jag kallar mig själv för en partilös demokrat. Allt tyder på att jag kommer att rösta blankt vid valet 2018 (om det blir av).

Den tid jag tidigare lade på att skriva politiska inlägg lägger jag idag på att förbereda mig själv inför Jesus återkomst. Jag studerar Bibeln och läser kristna böcker istället för att slösa bort tiden på meningslös politik.

Jag arbetar på min personliga relation med Jesus. Mitt fokus är idag inte på politik utan på att kunna arbeta för Herren och frälsa fler människor till Hans rike. Vi lever faktiskt i den yttersta tiden och tiden för frälsning börjar att rinna ut. En kristen väckelse är det enda som kan rädda Sverige. Därom är jag övertygad.

Jag skrev om detta här i ett inlägg med titeln "Om hopplöshet och bönens makt" och här i ett inlägg med titeln "Om att dö och att födas på nytt - del 2" .

Jag hoppas dock fortfarande på att få arbeta med det jag är anställd för. Försvar av rikets säkerhet och demokratin, och jag hoppas och ber för att den politiska korrekthet som stryper det offentliga Sverige skall försvinna, och att det är just i Försvarsmakten och Polismyndigheten, som tillsammans sitter på statens våldsmonopol, som utrensningen av kulturmarxismen skall börja.

Men, alla myndigheter har samma övergripande uppgift. Att verkställa regeringens politik, så förändringen måste börja i politiken. Att så skall ske bedömer jag vara orealistiskt så därför så kommer Sveriges sönderfall att fortsätta och jag kan inte göra något åt detta. Den politiska korrektheten förstör Sverige.

Då jag vet MUST och media läser min blogg så behöver ni inte leta längre och fundera mer på om jag är högerextrem eller inte. Här är en förenklad förklaring över var jag står.

I själva verket gillar inte högerextrema personer i NMR och andra högerextrema rörelser mina åsikter och anser istället att jag är en "sionistlakej" för att jag försvarar alla människor, även judar och muslimer, då jag anser att människor inte kan relativiseras till kollektiv utan varje människa är unik och skall dömas utifrån sina faktiska handlingar. Jag har också en uppmaning till MUST.

Om ni verkligen är intresserade av försvaret av Sverige, sätt er in i Frankfurtskolan och hur de genom en statskupp tagit över Sverige (och USA - läs här) och idag helt kontrollerar media, politiken, universitet och högskolor. Läs på om politisk zionism. Läsning om detta finns på min blogg som jag vet ni läser.

Fokusera med nyktra ögon på hur USA agerar geopolitiskt, vilka krafter som ligger bakom, och hur den angloamerikanska vapenindustrin i praktiken styr USA. Jag skrev om detta här inspirerad av dokumentären "Shadow World". Se den om ni inte har gjort det. Den har visats på SVT. Läs här i en artikel av Dr. Henry Makow om den satanistiska kult som styr världen.

Se denna dokumentär nedan.




President Kennedy sade sanningen redan 1961, och för detta blev han mördad.

Jag väljer att citera pastor Chuck Baldwin här:

Some things I believe:

I believe there is a conspiracy of powerful elitists to surrender America’s independence and national sovereignty to a globalist New World Order. I believe the Council on Foreign Relations, Trilateral Commission, and Bilderbergs are especially culpable in this evil subterfuge of our liberties. I had hoped that Donald Trump would honor his word to “drain the swamp” of establishment insiders, but he hasn’t. As with every President of both major parties before him, Trump has littered his administration with CFR globalists. In just the first couple of months of his presidency, Donald Trump appointed more CFR members and fellow travelers than Barack Obama.

I believe that the national news media purposely keeps the American people in the dark about the truth of what is really going on. I believe the media deliberately covered up the events of 9/11, Waco, Ruby Ridge, TWA Flight 800, the Oklahoma City bombing, the Sandy Hook school shootings, etc., ad infinitum. Heck, I believe the media covered up what really happened in Dallas, Texas, on November 22, 1963, when President John F. Kennedy was assassinated. For all intents and purposes, the national news media is little more than a propaganda ministry of the federal government.

I am also convinced that there is a blatant attempt underfoot to turn the United States into a police-state-style surveillance society, to which personal freedoms and liberties are being quickly and egregiously sacrificed. Passage of the USA Patriot Act, the Military Commissions Act, and the Indefinite Detention clauses of the National Defense Authorization Acts (NDAA) are examples of this flagrant betrayal of freedom. And the Democrat and Republican parties are equally culpable in this blatant usurpation of our liberties. And on this subject, too, Donald Trump is on the exact same course as his predecessors.

I opposed the preemptive invasion of Iraq and Afghanistan by G.W. Bush, the bombings of Libya, along with the current bombings and drone attacks going on in countries throughout the Middle East--including Trump’s bombing of Syria and his decision to increase the number of U.S. ground forces in the Middle East. It should be obvious to everyone that the Obama administration did nothing to change the perpetual war/preemptive war doctrine introduced by George W. Bush. And it should be equally obvious that Donald Trump is continuing to escalate America’s unconstitutional wars of aggression around the world. At the rate Trump is going, the United States could soon be in a global nuclear war.

I am personally convinced that ISIS, al-Nusra, etc., are contrivances of Dark (illegal) Operations of America’s CIA, British Intelligence, and Israel’s Mossad. Saudi Arabia and Turkey are also partners in this nefarious activity. I’ll say it flat out: The “war on terror” is totally the creation of the Deep State in the West to keep America in a state of perpetual war and to keep the people of America in a state of perpetual fear and anger.

Furthermore, I believe the international “war on terror” is a ruse to assist the goals of the central banks to create global government. All of the talk about Iran and Syria (and even North Korea) being a threat to the world is a bunch of hysterical propaganda. And FOX News (along with many pastors and churches) is at the heart of the pro-war propaganda machine. Neocons and globalists are using the Muslim people as the proverbial Straw Man to give the American people an enemy to hate, so that they will accept perpetual war abroad and police-state measures here at home.

I opposed the bailouts for Wall Street. I regard the Federal Reserve as a corrupt cabal of international banksters whose actions are nothing short of criminal. I wholeheartedly support the abolition of the Federal Reserve and a return to sound money.

I believe both major parties in Washington, D.C., are drunk on government spending. No matter which Party controls Congress or the White House, government spending skyrockets, as do deficits. We are witnessing this reality yet again. Just this week, with the GOP in control of both houses of Congress and the White House, we watched the House approve--and President Trump endorse--yet MORE federal spending and LARGER federal deficits. G.W. Bush spent more tax dollars than Bill Clinton; Barack Obama spent more than Bush; and Donald Trump is already spending more than Obama. When it comes to federal spending, there truly isn’t a dime’s worth of difference between the two parties. No wonder Senator Rand Paul said this about the omnibus spending bill that passed the House this week: “President Hillary Clinton would have been proud of this bill.”

And speaking of federal spending, one reason Donald Trump wants to increase military spending is because the U.S. government is dropping so many bombs all over the globe that the military is running out. Consider: as of April 30, the U.S. has dropped over 79,000 bombs just in Iraq, Syria, and Libya.

I believe G.W. Bush and Dick Cheney should be in prison for committing international war crimes against humanity and Hillary Clinton should be in prison for selling access to her office to foreign interests and for facilitating (or maybe even directly causing) the death of America’s Ambassador to Libya, Chris Stevens. I believe politicians such as Lindsey Graham, John McCain, Chuck Schumer, and Nancy Pelosi are enemies of freedom.

Källa



Jag säger inte att ni skall släppa Ryssland, utan bara vad ni borde omfokusera era analyser mot mera. Här har ni fienden som hotar oss. För kära MUST, ni har regeringens uppdrag att agera rådgivare åt regeringen, och dessa krafter vill inte Sverige väl.

Ni kan hitta mina egna analyser om mycket av detta på min blogg som jag skriver på min fritid som privatperson. Men kan mitt arbete där, vara till nytta för försvaret av Sverige så är jag bara glad.

Skattebetalarna betalar min och er lön för att försvara Sverige mot angrepp och det är väl dags för oss alla i uniform att börja göra just detta. Vi är under angrepp.

Det är för folket och skattebetalarna jag jobbar då de är mina uppdragsgivare och de som betalar min lön.

Att jag genom mitt arbete inte kan göra det jag är anställd för att göra är väl bara ett ytterligare bevis på hur väl statskuppen har lyckats. Jag har nog en del att bidra med även i mitt jobb, så låt oss se om ni är intresserade av att ta del av detta.

Hur mycket ni än letar efter bevis på att jag är högerextrem och ett hot mot Sverige så kommer ni inte att hitta något. Så det är bara slöseri med er och min tid.

Låt oss börja arbeta tillsammans istället för rikets säkerhet och försvaret av det som uttrycks i regeringsformen. Regeringsformen är mitt rättesnöre och jag hoppas att denna vår viktigaste grundlag är ert rättesnöre också.

Idag får vi reda på hur vår framtid kan komma se ut. Går vi vidare mot globalism och sönderfall av Europas nationalstater eller en vändning där folket tar tillbaka makten? Frankrike kan komma att visa vägen. Läs Peter Krabbes artikel här med titeln "Skall Frankrike leda Europa vidare mot globalismen?" Europa, och först ut Sverige, begår kollektivt självmord.

Läs denna artikel om Europas självmord i The Sunday Times. Kalergiplanen skall genomföras till varje pris. Europa skall krossas inifrån, för det har den politiska adeln bestämt.

Jag fortsätter att be för Sverige och Europa. Det är allt jag kan göra trots att jag har betalt för att försvara Sverige.



6 kommentarer:

  1. Ja du Mikael, fortsätt att be för det behövs verkligen. Jag kan inte begripa att det fortfarande finns människor som försvarar den "utveckling" som sker i Europa och i synnerhet i Sverige. Vad är det människor inte ser? Hur kan de inte förstå? Hur kan de inte se likheten mellan nazism och islamism? Personlligen tror jag att landet är helt kört. Jag gör vad jag kan för att hitta ett annat land för min dotter att bosätta sig i.

    SvaraRadera
  2. Vi har redan kommit en bit in i den sista tiden,samtliga tecken infaller hela tiden,gör oss beredda till 100 procent. Men vi måste ändå försöka uppfylla vår plikt för vår Nation, nu och framöver i vardagen, väntan på förändring blir inte lång, ty vi har en med oss...

    SvaraRadera
  3. En stor del av Sveriges ledande politiker och personal inom "våra" skattebetalda myndigheter samarbetar med det landsförräderi som är en bra bit på väg in i det Stor-Europa som var greve Kalergis vision för hundra år sedan och som tog fart efter andra världskriget i form av "Kol- och Stålunionen 1952.

    Nu är vi i näst sista fasen av den process som förbereder
    nationalstaternas avskaffande för att uppgå som provinser i Pan-Europa.

    SvaraRadera
  4. Hade jag inte slutat 1981, så hade jag varit i din sits, skulle jag tro. De sanna soldaterna måste vara "sega gubbar". Håll ut!

    SvaraRadera