söndag 20 november 2016

Om att vandra livets väg i den yttersta tiden

Tidigare försökte jag vandra livets väg ensam. Jag trodde jag själv var bäste dräng. Mitt intellekt räcker bra tillsammans med min intuition resonerade jag. Jag behöver ingen hjälp.

Även i tidigare förhållanden gick jag min egen väg. Ibland gick jag för fort, ibland gick jag framför istället för bredvid som jag borde ha gjort. Aldrig gick jag bakom, övertygad om min egen förträfflighet att leda och visa vägen.

Ibland gick jag helt vilse och hamnade fel i livet. Jag hamnade i förhållanden som aldrig borde blivit, och valde stanna kvar med tanken "det löser sig nog" eller "det går över". Förhållanden som blev destruktiva inte p.g.a. av att det var fel på mig eller min partner, utan att det var kombinationen av oss som inte fungerade i ett förhållande.

Idag har jag blivit klokare och förstår att jag vet inte alltid bäst utan det finns någon jag kan fråga om råd genom bön. Svaren kanske inte alltid kommer när jag önskar att de skall komma, men de kommer när jag är redo för dem.

Jag har också lärt mig att mitt nästa förhållande, om det blir något, skall vara med en frälst kvinna som jag kan be tillsammans med och träffa andra kristna tillsammans med. Min kristna tro har blivit så viktig för mig att det idag känns som ett kriterium för en relation.

Alternativet är en ännu ej frälst kvinna som i alla fall accepterar min kristna tro och gärna vill pröva på att själv ta emot frälsning. Jag vet att prövningarnas tid väntar och då är inte ensam stark.

Vi lever alla i den yttersta tiden där det är försent med politik. I själva verket är politik som var så viktigt för mig tidigare numera helt ointressant. Satan styr politiken i världen idag genom FN, EU, City of London, Vatikanstaten, Hollywood och Washington DC.


Vägen mot en ny världsordning (NWO) där dyrkandet av Lucifer skall bli världsreligion är utstakad och förberedd. Allt sker framför våra ögon om vi bara förstår vad vi ser.

Det finns därför i denna tid bara ett ställe att vända sig till och det är Jesus, vår frälsare. Något jag skrev om i detta inlägg från den 20:e Juli.

För mig är det viktigt att ha en partner som förstår varför det som händer faktiskt händer och att allt är förutspått i Bibeln.

Vår uppgift, i denna tid, är att hjälpa fler till frälsning genom bön och väckelse. Jag vill därför bilda ett kristet team med min partner som kan arbeta tillsammans med andra kristna med samma mission. Att bygga en ark tillsammans. Varje frälst själ är en räddad själ.

Då äntligen får jag något som känns meningsfullt att göra, och vi är tillsammans skyddade mot de onda krafter som kommer att släppas loss i den yttersta tidens prövningar. Vår kärlek tillsammans, tillsammans med Guds kärlek ger oss den kraft som vi kommer att behöva.

Gud kommer att vägleda oss, och vi kommer att gå tillsammans i hans namn mot den framtid som komma skall. Jag hoppas också få med min son och hans mor på denna vandring och jag kommer att be för det. Beslutet är dock deras.

Gud kommer att visa vägen, även till den kvinna han vill skall bli min partner, i den yttersta tiden. Genom bönen kommer vi båda få den vägledning och de svar vi behöver.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar