onsdag 5 oktober 2016

Om världsläget

Brage Norin, Skogså Tankesmedja, har skrivit två intressanta blogginlägg om Europas och USAs framtid som manar till eftertanke. Läs här och här innan du läser vidare. Brages analys stämmer mycket bra med min egen analys.

Samtidigt som den bild som målas upp är ytterst dyster och mörk så ger oss Brage också hopp i det han skriver. "Det blir kolsvart före gryningen – men en ny och ljusare värld väntar."

För mig känns det som att jag befinner mig en mardrömslik limbo som jag aldrig kommer ur hur jag än försöker.

Jag känner i höstmörkret att jag inte mår bra, och att jag inte längre har någon trygghet i livet. Oron för jobb, världsläget och framtiden tar hårt på mig.

Hade det inte varit för mina vänner och min kristna tro så hade det varit outhärdligt.

Jag vet att västvärldens totala kollaps är bara veckor eller någon månad borta och jag tror också precis som Brage att Italiens kollaps kommer att utlösa det hela.

Nu finns det ingen väg tillbaka utan vi måste ta oss igenom denna geopolitiska storm för att kunna bygga en ny framtid tillsammans med länderna i Asien.

Vi skulle ha klippt banden med den amerikanska krigsindustrin och bankerna (globalisterna) för länge sedan, den krigsindustri som enligt Brage tog makten när George Bush valdes till president och vars girighet gjort USA fullständigt bankrutt.

Vi skulle för länge sedan lämnat EU och knutit oss till länderna i Asien och bildat ett Euroasia med dem.

Nu är det inte så utan vi står där vi står. Våra politiker tillsammans med sina lakejer, i mainstreammedia har satt oss i denna situation och den dagen människor förstår vad som skett, och själva märker av konsekvenserna, ja då kan man undra vad som händer?

Samtidigt känner sig Ryssland hotade av NATO/USA som aldrig förr. Skyddsrum för befolkningen förbereds för befolkningen i Moskva med 12 miljoner invånare. Risken för ett kärnvapenkrig är överhängande. Läs här.

Det som står i artikeln har enligt en Facebook-vän rapporterats i Kroatisk radio där även Putins tal till nationen spelades upp. Så läget är mycket allvarligt för världen.

Ja, vem är det egentligen som hotar vem? Läs vad Lars Bern skriver här.

Människor fortsätter leva sina liv i total okunskap, matade med decennier av lögner och en okunskap orsakad av undanhållande av information från politiker och mainstreammedia.

Be en bön med mig, för det enda vi kan göra är att ställa vårt hopp till vår frälsare.



Låt oss hoppas att Brage har rätt. "Det blir kolsvart före gryningen – men en ny och ljusare värld väntar."


- Posted using BlogPress from my iPad

7 kommentarer:

  1. Hej Mikael, jag har en serie intervjuer med personer som jag anser vara Sveriges intressantaste bloggare. Bland dessa räknar jag in dig, så jag skulle bli glad om du ville medverka. Intresserad?
    Tidigare intervjuer: http://jagvillvarafarlig.blogspot.se/2016/10/svenska-bloggare.html
    Mvh, Jav

    SvaraRadera
  2. Hör av dig. Tack för dina ord

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag är lite osäker på hur jag kontaktar dig, du har ingen kontaktadress på bloggen. Du kanske kan skicka ett mail till mkultrasve (at) gmail.com.

      Radera
  3. Hör av dig. Tack för dina ord

    SvaraRadera
  4. Vem är den hemlige redaktören för denna blogg? Utan ett namn på personen som driver en blogg kan den inte räknas som seriös.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det jag som åsyftas?
      Om några dagar kommer intervjun med Mikael som kontakten ovan ledde till. Då får alla en möjlighet att avgöra hur seriös min blogg är.

      Radera
    2. Här finns nu intervjun med Mikael Hagenbo i två delar: http://jagvillvarafarlig.blogspot.se/2016/11/mikael-hagenbo-officer-och-dissident.html

      Radera