söndag 30 oktober 2016

Om makt och korruption i politiken

I denna artikel klargörs det tydligt hur korrumperat Sverigedemokraternas partiledning är. På slutet finns en lång lista med referenser.

Denna korruption och det massmissbruk som partiledningen ägnar sig åt genom massiva uteslutningar ur partiet av personer, som tänker själva och dristar sig att kritisera partiledningen, var en mycket stor bidragande orsak till att jag valde att lämna SD som medlem. Jag skrev om mitt beslut här.

Jag förstår idag att de personer som uteslöts när SDU hamnade i kylan var mycket bättre "Sverigeräddare" än vad partiledningen är. Jag hoppas de startar upp ett nytt parti och blir en motkraft till det politiskt korrekta SD.

Vi behöver ett parti som kämpar för Sverige med modiga och kloka personer som tar sitt förtroendeuppdrag på allvar och vågar ställa upp bakom sina medlemmar på ett sätt som SD inte gör.

Vi behöver en konservativ motkraft i samhället som kan samla oss konservativa. SD har genom sina försök att blidka makteliten förlorat sin trovärdighet som ett socialkonservativt parti och är nu lika PK som resten av makteliten. Sjuklövern har blivit åttaklövern.

Flirtandet med Reinfeldtklonen Batra är ett bra exempel på prostitution och hur man sviker sina ideal och sina väljare. Motivet bakom denna prostitution är enkelt att inse, att få behålla sin egen maktposition och höga lön i riksdagen.

Det finns inga ursäkter överhuvudtaget att flirta med andra partiledare som förrått vårt land och sålt bort det till globalisterna.

Kan man inte tro på sin egen politik och stå för den i alla lägen har man blivit ett parti av prostituerade. Kanske är till och med SD en del av problemet då man aldrig med ett enda ord kritiserat banksystemet och globalistagendan? Jag tror det är så, SD är minst lika korrumperat som de andra partierna.

Jag skrev ett inlägg där jag påpekade hur viktigt det är att angripa grundproblemet i vårt samhälle, banksystemet. Ni kan läsa det här.

Jag har nu förstått att SD aldrig kommer i ord och handling göra detta utan partiledningen är lika lydiga lakejer till globalisterna som Löfvén och de andra partiledarna är.

Jag tror ärligt talat att man aldrig får ett uppdrag i någon partiledning om man inte godkänts av globalisterna och storfinansen som Wallenberg. Man måste stå bakom agendan för NWO annars släpps man inte in i riksdagshuset överhuvudtaget.

Det kommer att följa fler inlägg här på min blogg skrivna av personer som valt att lämna SD. De kommer i sina texter förklara varför de tog sitt beslut på samma sätt som jag själv gjorde.

Kanske är det så att en representativ demokrati aldrig kommer att fungera? Alla människor i politiken tenderar att korrumperas i sin längtan efter makt då detta ligger i den mänskliga naturen. Det är därför jag aldrig kan bli politiker då jag inte låter mig korrumperas av makt, inte vill svika förtroenden och inte medvetet ljuga.

Jag blir mer och mer övertygad om att direktdemokrati á la Schweiz är det enda som fungerar.

Så sluta hoppas på SD som "Sverigeräddare", ni kommer bara att bli grymt besvikna.

Jag tror på folkrörelsen Folkets Demonstration. Det är där kraften finns. Hos dig och hos mig, och inte hos korrupta politiker som bara längtar efter egen makt och struntar i dig och mig.



1 kommentar:

  1. Apropå makt och korruption;


    OM HUR NATIONALEKONOMI-FÖRSTÖRANDE BANKSYSTEM KAN VRIDAS RÄTT


    Det följande gäller fortfarande - eller ?

    http://www.youtube.com/watch?v=JQbBDpX-AXY

    "Frågan som kommer att ge kvalificerad riksdagsmajoritet till det parti som som gör den till sin för all tid.

    Det finns bara två svar - två sätt att lösa detta på. Det är inte guld - det är inte silver. Det handlar inte om att knyta valutan till något slags underliggande värde. Det handlar om två åtgärder:

    Ett: Förbjud regeringar att låna pengar. Så länge regeringar lånar av banker sitter de i bankirernas fickor. Situationen är själva definitionen på ”plutkrati” - rikemansvälde. Inga av de lagar som stiftas av Riksdagen är värda något - så länge som staten står i skuld till bankväsendet. Som den amerikanske utrikesministern William Jennings Brown sade redan 1896: ”En reform utan reform av penningväsendet är ingen reform.”

    Det andra vi måste göra är att eliminera bankernas möjligheter att i praktiken förfalska pengar - och det här problemet är detsamma över hela världen - där alla pengar skapas av privata banker som skulder på vilka ränta utgår. Förr skapade regeringar pengarna själva - vilket kom alla tillgodo. Detta är vad vi måste tillbaka till.

    Ett: Förbjud regeringar att låna pengar och istället ge ut dem själva.

    Två: Kriminalisera bankernas Fractional Reserve Lending d v s tvinga dem att alltid ha minst 100 % täckningsgrad för all utlåning. Allt annat är i praktiken falskmynteri.

    Låt dina folkvalda veta...
    Det har blivit dags återbörda makten att skapa landets pengar till folket och dess beslutande församlingar.

    Bankerna i Sverige ägnar sig i dag åt falskmynteri."

    - slut citat av översättningstexten på videon ovan.


    Jag har "harvat" på nätet sedan 2007 - och jag har ännu aldrig stött på någon eller något som har fört i bevis att problembeskrivningen och lösningen är annat än korrekt. Har Du ?

    M a o så rekvirerar Riksdagen ränte- och återbetalningsbefriade pengar från Riksbanken - för att täcka sina budgetunderskott med - p g a nödvändiga infrastrukturinvesteringar, social välfärd osv - istället för att som nu höja skatter och avgifter och låna av bankirer.

    Det finns ingen risk för oönskad inflation eller urholkat penningvärde i detta - så länge som arbetslösheten ej går under tre procent. Den svenska öppna arbetslösheten är för närvarande ca 6,5 % + en eller annan dold procent.

    Så vad väntar de av folket valda riksdagsledamöterna på ?


    Mera ingående i sak om detta för framtiden så fundamentalt livsviktiga ämne här.

    SvaraRadera