lördag 14 maj 2016

Om Jimmie Åkessons vårtal 2016-05-14

Trots ett kylslaget väder var årets vårtal mycket välbesökt av Sverigevänner som i vissa fall rest väldigt långt till Stockholm för att få lyssna på Jimmie och få träffa andra Sverigevänner.

Det slog mig detta år hur många äldre det fanns i publiken. Av publiken att döma är SD det nya pensionärspartiet. Det är väl inte så konstigt, då SD är det enda parti som står upp för våra äldre.

Sverigedemokraterna lanserar alltid en ny film i samband med vårtalet och årets film, tid för Sverige, var oerhört berörande och framtvingade nog tårar hos många. Även hos mig. Du kan se filmen nedan.



Unikt med SD filmer är att det är partiets mycket duktiga medieavdelning som själva gör filmerna. Ingen extern mediebyrå är inblandad. Manus skrivs av medlemmar, tjänstemän och förtroendevalda. Just denna video har Jimmie själv varit djupt involverad i och hans kärlek (och sorg) till Sverige syns tydligt.

Här hittar du Jimmies tal länkat.

Sverige är i ett katastrofalt läge men Jimmie försökte ändå ingjuta hopp hos oss som var där. Det är så sorgligt att vårt fina land har misshandlats så fruktansvärt av decennier av politiskt vanstyre.

Ett vanstyre som började att accelerera med nya moderaterna och Fredrik Reinfeldt år 2006.

Nu, 10 år senare, är Sverige ett farligt, otryggt och förfallet land. Ett land som är ledande i våldtäktsstatistiken och som rusar i höjden vad gäller våldtäkter och gruppvåldtäkter. Ett land där det förmodligen brinner fler bilar än vad det byggs.

Det går att rädda landet sade Jimmie, men då krävs Sverigedemokratisk politik. Det kommer dock att ta ett bra tag att få igång framtidstro och tillväxt igen även med en Sverigedemokratisk politik.

Jimmie tryckte på betydelsen av medborgarskapet och de rättigheter, men framför allt skyldigheter, ett medborgarskap innebär. Jimmie tryckte också på behovet av nationell sammanhållning för att komma ur denna kris, den värsta Sverige någonsin drabbats av.

Jag tänkte hålla detta blogginlägg väldigt kort, för det är ju Jimmie som är huvudpersonen. Det han säger är mycket viktigt och jag hoppas du kan få lite framtidstro av hans fantastiska tal.



Nedan är en intervju med Jimmie som gjordes efter vårtalet,


Hjälp till att rädda Sverige du också genom att dela detta inlägg till dina vänner. Du kan läsa om partiets politik här och här kan du bli medlem.




3 kommentarer:

  1. Tack Mikael Från en som inte kunde närvara vid talet.
    Härligt att höra att det var välbesökt.
    Din beskrivning rör en värkligen.
    Återigen varmt tack. Christer Isaksson

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! jag kunde ej närvara på grund utav mitt dåliga mående i dagens samhälle, var bara tvungen att vila för att orka med mitt arbete för jag har en sjuk tonåring som får ytterst lite hjälp utav samhället.
    Tack än en gång.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! jag kunde ej närvara på grund utav mitt dåliga mående i dagens samhälle, var bara tvungen att vila för att orka med mitt arbete för jag har en sjuk tonåring som får ytterst lite hjälp utav samhället.
    Tack än en gång.

    SvaraRadera