lördag 28 maj 2016

Om en kosmiskt korkad PK-kommentar

På mitt förra inlägg fick jag denna kommentar på bloggen:

Hur är Sverige världens sjukaste land?
Sverige är:

#7 bäst utbildning i världen
#1 att uppfostra sina barn i
#1 för green living
#2 bästa landet för kvinnor (borde va väldigt intressant för dig att veta)
#8 att gå i pension i
#15 att starta företag i
#15 att resa själv i (aka säkert)
#3 mest transparenta landet (aka ingen regering som styrs av en världshärskande elit)
#5 BÄSTA LANDET ATT LEVA I GENERELLT.

75 % av alla mellan 15 och 64 har ett jobb, OECD genomsnitt är 66 %.

82% of adults aged 25-64 have completed upper secondary education. 

Det finns sååå många länder där befolkningen inte ens TILLÅTS gå i skolan och lära sig! Det finns länder som svälter sin befolkning, som har drabbats av inbördeskrig, där kvinnor systematiskt våldtas och mördas, där de inte får tillgång till sjukvård, där barn används till slavarbete! Jag skulle kunna skriva en jävla trilogi om hur Sverige är ett av de bästa länderna någonsin jämfört med vad som pågår runt om i världen. Om du inte är tillräckligt upplyst för att förstå det så för all del, snälla emigrera. Ingen kommer sakna dig i Sverige ändå.

Och ditt citat av Hans Rosling är bara ännu ett bevis på hur ignorant du är. Du vet väl om att citatet INTE innebär att han tycker att vi ska slänga ut alla invandrare och inte hjälpa de som behöver? 



Varsågod, här har du Roslings åsikter om flyktingkrisen. Där han bland annat BER OM URSÄKT för att Sverige inte låter alla som behöver söka asyl göra det!

Ja, vi borde öst in mer pengar till FN. Men Sverige kan inte betala den kostnaden själv. Och om du själv håller med, att pengarna behövs till FN för att de ska kunna hjälpa flyktingarna i sina läger och inte i Sverige, hur mycket har DU skänkt till UNHCR?

Jag kan bara konstatera att personen (som inte vågar skriva sitt namn) är ett praktexemplar på extremt lyckad kulturmarxistisk PK-indoktrinering. Jag lever inte i samma mentala land som denna person då jag kan tänka själv och kan tänka kritiskt, vilket de indoktrinerade inte klarar då de inte läser mer än mainstreammedia.

Jag avser kort bemöta påstående efter påstående nedan. Jag gör ett undantag denna gång, då jag normalt raderar oförskämda kommentarer på min blogg, särskilt om de är helt anonyma. Inga referenser till utsagorna nedan finns. Låt mig gissa på DN.

#7 bäst utbildning i världen
Så kan bara en kulturmarxist tycka. Svensk skola handlar inte längre om att ge alla barn en bra utbildning för livet baserad på vetenskaplig grund. Den handlar inte om att ha kompetenta och bra lärare vilket fallet Annelie Sjöberg bevisar. Den handlar istället om att ge alla barn en lika dålig utbildning och indoktrinera barnen i "den rätta värdegrunden", alltså kulturmarxism.

#1 att uppfostra sina barn i
Denna utsaga går inte att kommentera då den är subjektiv och inte objektiv. Jag förstår att man kan tycka så om man är kommunist med förkärlek för kulturmarxism. Antar att det är därför personen tycker så.

#1 för green living
Samma sak här. Obegriplig kommentar. Tycker man inte att det är bra att vi får tungmetaller och gifter sprutade på våra grödor genom flygplan som genomför s.k. "geoengineering" (alltså medveten förgiftning av alla levande organismer) så finner man bara kommentaren stötande.

#2 bästa landet för kvinnor (borde va väldigt intressant för dig att veta)
Där kom den mest korkade kommentaren av alla. Sverige är världsledande i våldtäkter och gruppvåldtäkter. De kvinnor jag känner, som min egen älskade Lotten, anser inte detta det lovar jag. Här är hennes gästinlägg på min blogg.

#8 att gå i pension i
Sure. Det mest skuldsatta landet i världen med krossad välfärd har säkert lysande utsikter för oss alla att gå i pension i.

#15 att starta företag i
Sure. En arbetsmarknad där alla jobb idag kräver högskoleutbildning så måste bästa lösningen vara att importera människor från MENA-länder som saknar utbildning. Företagsklimatet, som jag är dåligt påläst på, verkar i alla fall inte gå uppåt direkt om man får tro svenskt näringsliv här.

#15 att resa själv i (aka säkert)
Jaså!? Definitivt inte om man är kvinna. Det är idag direkt farligt för kvinnor att resa ensamma med allmänna kommunikationer. Speciellt på kvällar och nätter.

#3 mest transparenta landet (aka ingen regering som styrs av en världshärskande elit)
Obegriplig kommentar. Sverige är pilotland för globalistagendan och FN Agenda 2030. Hela den politiska adeln är korrumperade på Bilderbergmöten där de mottager order uppifrån. Löfvén var där för orderuttag 2013. Arbetarpartiets främste föregångare var då inbjuden av självaste Wallenberg. Läs här. han lär väl aldrig bli inbjuden igen dock. Läs här.

#5 BÄSTA LANDET ATT LEVA I GENERELLT.
En helt subjektiv kommentar som är omöjlig att bemöta. Det var det en gång enligt min egen uppfattning, men idag är Sverige på randen till anarki och samhällskontraktet med oss medborgare är brutet. Regeringen prioriterar bostäder till nyanlända medan våra egna unga vuxna vare sig kommer ut på arbetsmarknaden eller bostadsmarknaden. Sverige är som jag skrev i mitt förra inlägg, ett kommunistiskt dårhus. Ett ofattbart svenskt samhällsfenomen.

Sveriges främsta statsförstörande parti, socialdemokraterna, jobbar på stenhårt för att krossa det som är kvar av Sverige. Något jag skrev om i december 2015. Läs här.

En obegriplig kommentar till: "Du vet väl om att citatet INTE innebär att han tycker att vi ska slänga ut alla invandrare och inte hjälpa de som behöver?" Ja, vem har någonsin sagt i svensk debatt att "vi skall slänga ut alla invandrare"? Jag har har aldrig hört någon säga det i alla fall.

Återkom när du har skrivit din "jävla trilogi om hur Sverige är ett av de bästa länderna någonsin jämfört med vad som pågår runt om i världen". Den skall bli intressant att läsa. Intill dess, håll dig borta från mitt kommentarsfält.

"Ingen kommer sakna dig i Sverige ändå".

Och hur vet du det? Har du frågat alla i Sverige? Vad har du för empiri för denna utsaga?

Ibland är det roande att läsa korkade kommentarer. Vill du återkomma, skriv då ditt namn så vi kan föra ett demokratiskt samtal och avstå från oförskämdheter. Annars kommer dina kommentarer raderas.

Hur mycket jag har skänkt till UNHCR genom att ha betalt skatt (där bistånd ingår) får du fråga skatteverket om. Jag har betalat skatt i ca 35 år så det är nog en och annan krona...

Jerzy Sarnecki & SVT ljög medvetet i Rapport om minskad mordstatistik, men Sverige har aldrig varit tryggare, eller hur?

Jag låter min Lotten avsluta med en text (som kan innehålla spår av ironi):

Jag tycker det är bra med en regering, som prioriterar att lägga pengarna på rätt saker.
Det vill säga till att bygga bostäder åt kriminella, våldsbenägna män från kulturer som är de värsta som finns på jorden och låta dem bosätta sig permanent i landet, utan att göra ett enda handtag.
Att låta dem begå valfria brott utan att bli lagförda.

Hellre det än att ge oss svenskar en bra skola, en trygg förskola, en fungerande sjukvård eller en pension som man kan överleva på.

Hellre det är att bygga bostäder åt våra ungdomar och vuxna barn så de kan flytta hemifrån.

Hellre ge våra skattepengar till dessa människor som ser ned på oss och fyller vårt land med våld.

Hellre låta svenska folket nedvärderas, förkrossas och förintas till förmån för våldsamma män från en medeltidskultur.

Hellre det.

Och det bästa av allt är att vi själva får arbeta och slita var dag på en allt mer människofientlig arbetsmarknad.

Det blir bra.

Det kommer nog att krossa svenskarna snart.

Det kommer att förinta vår folksjäl och förgöra vår stolthet över nationen.

Det kommer att utplåna nationalismen och kampen för vårt fosterland.

Det kommer att göra det svenska folket till de rika miljardärernas lydiga bandhundar.

Ty efter det kaos som stundar inom kort, kommer alla hjärntvättade svenska idioter, att nyvaket och med en blick fylld av fruktan, hjälplöshet och förundran, be makten om hjälp.

Hahaha!

Hjälp kommer ni få. Då har vi er i vår hand. Då har vi ett järngrepp om varje svensk individ.
Ty utan oss har landet ingen chans att fungera.

Vi äger pengarna.
Vi äger makten.
Vi äger landet.
Och vi äger er.

Grattis alla svenskar!

Ni har ingen aning om vad som stundar!
Hehe!
😊😊😊

5 kommentarer:

  1. Ååh vad glad jag blir att du ÄNTLIGEN låter några vettiga åsikter komma till tals på din blogg istället för att censurera bort dem. Först och främst vill jag bara påpeka att mina kommentarer inte är oförskämda bara för att jag presenterar fakta som inte stämmer överens med dina förvrängda åsikter. För det andra har du rätt i att jag inte skriver mitt namn, för jag är mer rädd för er på den här bloggen än invandrarna ute på gatan. Det kan vara svårt för dig att förstå men så är det. Du skriver också att min fakta är "subjektiv" (vilket jag ska förklara nedan att den inte är) och då vill jag passa på att påpeka att hela din blogg bygger på subjektivitet, man får söka noga och länge för att hitta något faktabaserat påstående i dina inlägg. Och tack gode gud för att vi inte lever i samma mentala land som varandra, det hade varit tråkigt. Bara för att jag inte håller med dina åsikter betyder det verkligen inte att jag inte kan tänka kritiskt. Jag har aldrig påstått att Sverige är perfekt eller har lyckats problemfritt med invandringspolitiken. Men mina kommentarer här är mest till för att protestera mot åsikterna som uttrycks av dig och dina gästbloggare. Om jag inte hade förmågan att tänka kritiskt hade jag väl hakat på dina galna konspirationsteorier snarare än att protestera.

    Nej, faktan (och ja det är fakta) kommer inte från DN. Det var fel. Att Sverige är det bästa landet att uppfostra sina barn i kan vara subjektivt ja, men också faktabaserat. Resultatet är uppenbarligen framtaget ur vissa faktorer så som tillgång till dagis, barnpassning, utbildning, psykisk/fysisk vård, skyddsnät, SOC/BRIS, lekplatser, säkerhet, den mest generösa FÖRÄLDRALEDIGHETEN m.m m.m. Inte världens svåraste att lista ut. Sverige har till exempel en barnombudsman, hur många länder har det tror du?

    Alltså jag tycker du är fel person att uttrycka dig om kvinnors säkerhet. Då är jag mycket mer lämpad eftersom jag själv är en. Jag kan ju tala om att jag inte går runt och är rädd när jag åker kommunalt. Om det (trots allt) skulle hända något litar jag på att polisen gör sitt jobb, och det är också därför Sverige har det högsta antalet anmälda våldtäkter. Anmälda är nyckelordet i meningen eftersom till exempel Indien kanske har lägre statistik, men alla vet att fler kvinnor blir våldtagna i Indien än i Sverige. Jag vet att jag har diskuterat detta förut så jag tycker inte vi ska behöva gå igenom det igen men jag gör det extra tydligt den här gången. Antalet anmälda våldtäkter är INTE samma sak som antalet utförda våldtäkter. I ett samhälle där våldtäktsoffret beskylls eller skälv straffas är det väl inte så himla konstigt att hon väljer att inte anmäla våldtäkten? Så återigen, att Sverige har ett högt antal anmälda våldtäkter betyder att de som blir våldtagna LITAR på rättssystemet och det är BRA.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämnde jag att två tredjedelar av alla Sveriges företag är startade av första eller andra generationens invandrare? Det är väldigt fördomsfullt att säga att de inte har utbildning bara för att de kommer från MENA-länder. Och om de inte har en utbildning har de ju uppenbarligen lyckats jävligt bra ändå! Sverige är också det land som har flest MNC per capita vilket också säger något om 1. invandrarna som startar 2/3 av företagen och 2. den svenska utbildningen som lär befolkningen att tänka innovativt osv.

      Men snälla någon, har jag gett uttryck för att jag tycker det är bra med gifter? Aldrig! Jag tycker det är jättedåligt, trots att jag inte tror på att någon förgiftar de med flit för att kontrollera befolkningen. Green living innebär bland annat att i Sverige återvinner vi och lever hållbart, vi är energisnåla och vi släpper inte ut lika mycket CO2 som andra länder.

      Jag har aldrig påstått att någon sagt att vi ska slänga ut alla invandrare, trots att det kommer ganska nära SD:s åsikter i frågan. Men såklart de inte säger sånt rakt ut, det hade ju varit förfärligt! Den generella uppfattningen från din blogg är dock bland annat att den är lite mer än bara något invandrarfientlig (Läs även: islamofobisk).

      Och Sverige är ett av de länder med störst hushållsskulder, Sverige har också en av de mest stabila och framgångsrika ekonomierna. Plus en bra äldrevård. http://www.metro.se/nyheter/har-ar-landerna-med-storst-skulder/EVHljq!w5g76fzxhEexg/

      Hur jag vet att ingen kommer sakna dig? Jag vet inte om du är rätt person att kräva källa på sådana påståenden. Hur vet du att mannen du hängde ut på din blogg skulle gjort något mot flickan? Hur vet du att regeringen styrs av en ond elitgrupp judar eller vad det nu är du påstår? Har du pratat med dem? Har de berättat för dig att de planerar att ta över världen? I sånna fall tycker jag att du ska kontakta Säpo, eller har de infiltrerat polisen också?

      Nu är det ju så att din "välgörenhet" genom skatt uppenbarligen inte räcker för att täcka de kostnader som krävs i UNHCR:s flyktingläger i en av de värsta flyktingkriserna någonsin. Så för dig borde det kanske vara aktuellt att skänka lite extra. Eller flytta till ett land som inte gränsar till anarki, vilket nu det skulle vara?

      Ja det är ett väldigt bra citat du avslutar med där, har det någon gång slagit dig att dina åsikter på den här bloggen tillhör en MINORITET av åsikterna i Sverige? Alltså de allra flesta skulle vara fullständigt överens om att det är åsikterna på din blogg som är "stupid". Om det hade varit tvärt om hade väl Sveriges politik sett annorlunda ut idag, kanske med SD i topp om ni fick bestämma.

      Om du vill kolla upp statistik om Sverige och alla topplistor landet befinner sig på så feel free to google it. Det finns massa bra sidor som kommer säga samma sak. Men kom ihåg att vara källkritisk och inte bara hämta information från avpixlat.

      Med hälsningar
      Praktexemplaret av extremt lyckad kulturmarxistisk PK-indoktrinering.

      Radera
  2. Det är svårt att tro att så naiva och förblindade människor finns på riktigt i Sverige som kommentaren verkar företräda. Det kommer att bli ett brutalt uppvaknande. Hela kommentaren känns som ett mantra som egentligen inte är tänkt att övertyga någon annan än sig själv. Det verkar faktiskt som PK-bubblan har börjat spricka i demokraturen Sverige. Och, det var verkligheten som gjorde det...

    SvaraRadera
  3. Det är svårt att tro att så naiva och förblindade människor finns på riktigt i Sverige som kommentaren verkar företräda. Det kommer att bli ett brutalt uppvaknande. Hela kommentaren känns som ett mantra som egentligen inte är tänkt att övertyga någon annan än sig själv. Det verkar faktiskt som PK-bubblan har börjat spricka i demokraturen Sverige. Och, det var verkligheten som gjorde det...

    SvaraRadera
  4. Haha ett mantra som ska övertyga mig själv? Jag behöver inte bli övertygad om att Sverige är ett bra land eller att åsikterna på den här bloggen är helt sjuka. Med tanke på att ni är en väldigt liten grupp människor som faktiskt håller med tramset som skrivs här är det kanske mest troligt så att det är er verklighetsuppfattning som är en aning skev.

    SvaraRadera