lördag 2 april 2016

Om en av Facebooks största grupper - stoppa maktmissbruket

Stoppa maktmissbruket är en av Facebooks största grupper. Den drivs av Lars Agerstig, som är grundare och numera ensam admin i gruppen. Jag var admin tidigare tillsammans med flera andra men gick ur liksom dem ur som admin sensommaren 2015.

Lars är en person som saknar respekt för alla nätetiska regler. Han valde att publicera en personlig chatt mellan mig och honom i gruppen idag från när jag beslutade lämna som admin förra året.

Jag har nu själv valt att radera mitt inlägg då han vägrade att radera vår personliga konversation från Facebook

Detta etiska brott mot mig bevisar det jag tidigare anade. Han är en rättshaverist som ingen vill lyssna på och en väldigt otrevlig människa enligt min uppfattning.

Att de politiska partierna helt ignorerar honom är helt förståeligt, men det är synd då många människor söker sig till en Facebookgrupp som de tror kan påverka men som tyvärr drivs av en väldigt tvivelaktig människa som ensam admin och därmed så når inte deras röster fram.

Trots detta väljer människor fortfarande att ansluta sig till gruppen. Som är en av Facebooks största offentliga grupper med just nu 17872 medlemmar.

Något som bevisar att missnöjet är stort med maktmissbruket som utövas av sittande regering, men som är väldigt tragiskt har lockats in i en grupp med löftet att "tillsammans kan vi göra vår röst hörd".

Något som aldrig kommer att ske då admin himself inte är någon som något parti kommer att ta på allvar. Han är förmodligen klassad som rättshaverist av de flesta partier.

Lars Agerstig driver också bloggen "honesty for u" där han lever på ett fåtal begåvade skribenter.

Cornelia Dahlberg och Jan Ivarsson för att nämna två begåvade skribenter. Jag vet ärligt talat inte om det finns fler. Det han själv skriver, ja vem läser det? Jag vet inte.

Jag vill varna starkt för facebookgruppen "Stoppa maktmissbruket". Inte bara p.g.a admin som saknar helt etiska spärrar utan också för att gruppen som varande offentlig är en outtömlig källa för t.ex. afa och expo att ösa ur.

Mitt råd; det bästa du kan göra är att lämna gruppen och ansluta dig till mer seriösa grupper.

Lämna stoppa maktmissbruket. Det har jag gjort. Och blockera Lars på Facebook. Det har jag också gjort.

Jag hoppas att de begåvade skribenter som Lars har på sin för övrigt modesta blogg hittar andra kanaler. Cornelia och Jan är verkligen båda läsvärda.








1 kommentar:

  1. Det där är en genomgående trend på hela Facebook. Varför inte bara lämna plattformen helt och hållet?

    SvaraRadera