fredag 29 april 2016

Om att nå våra äldre

Socialdemokraterna lever på gamla meriter och gamla väljare som alltid har röstat på socialdemokraterna. Dessa kärnväljare är idag gamla och de som lider mest av den rödgröna regeringens vanstyre. Socialdemokraterna tillsamman med LO lever kvar i ett samhälle som sedan länge är borta. Industrisamhället.

Våra fattigpensionärer tvingas leva på småsmulor trots att de jobbat hela livet och själva tjänat in sin pension. Summor på 5000-7500 kr i månaden är mer regel än undantag. Speciellt för äldre kvinnor,

De har ingen chans att uppdatera sig via Internet eller sociala medier. De röstar likadant som de gjorde 1972, för de har alltid gjort så. De är uppfostrade i Per-Albins socialdemokrati och därmed indoktrinerade utan att förstå att det är just som de röstar på som är orsaken till att de lever i misär.

Samtidigt så dör dessa gamla människor av och sossarna behöver ny valboskap. Folk som inte förstår, som är vana att lyda auktoriteter och inte tänka själva. Vad är bättre än muslimer som kommer från länder med totalitära regimer? Som aldrig har tänkt själva, som inte ens vet vad hur man gör!

Detta är den gamla sjuklöverns enda hopp, och speciellt vänsterns, enda hopp att hålla sig kvar vid makten. För det är det som är det viktiga för dem, inte landets bästa, folkets bästa och framför allt inte pensionärernas bästa. Det bevisar praktiskt politik.

Jag har tidigare skrivit om att socialdemokraterna har förvandlats från en folkrörelse till ett direkt samhällsförstörande parti och att de balanserar på den tunna röda linjen mellan galenskap och diktatur här.

Idag är det enda parti som värnar de grupper som sossarna tidigare värnade Sverigedemokraterna. SD är dessutom det enda parti som värnar svenskhet, nationens överlevnad och har en sund nationalistisk grundsyn. Jag nämner inte ens de tokliberala partierna i alliansen som L, C, KD  och M. De är alla galningar (och det syns ju på opinionssiffrorna).

Ni som är pensionärer och äldre. Ni har en mycket viktig uppgift. Ni måste tala med era vänner som inte har tillgång till FB eller Internet!

Försök att prata med era vänner. Få dem att förstå hur samhället ser ut idag. Med sin livserfarenhet så krävs det inte mycket för att de skall förstå. Gör ditt för att rädda Sverige. 

I detta blogginlägg har ni länkar i texten som ni kan använda vid ett sådant samtal. Skriv ut på papper och tala med era äldre vänner. För framtida generationers skull, och deras.





2 kommentarer:

  1. Instämmer med det mesta här. Och söker svar på en del frågor som bekräftar det du skriver. Som frilansande skribent vill jag gärna gå fram med flera källor som bekräftar påståenden och utsagor.. Det du talar om innehåller sunt förnuft och en logisk tankegång som jag tycker mycket om. Mest för att de följer min egen tankegång i de här sakerna. För mej har du skapat nya frågor som bara måste få ett svar..

    SvaraRadera
  2. Sök dina egna svar precis som jag gör Morgan. Min blogg är en resa genom mitt sökande och på sätt motsägelsefullt ibland kanske? Ju mer jag har läst desto klokare har jag blivit, men det har tagit ett tag. Det är så det är. Var och en måste söka sin egen sanning. Vad vi vet är att svensk media kontrolleras av globalisterna. Alltså inte värt.att läsa. Min blogg ger dig Aleternatjva vägar till någon form av verklighetsuppfattning. Vad du gör med denna information är upp till dig.

    SvaraRadera