tisdag 22 mars 2016

Om det civiliserade samhället - gästinlägg

Ännu ett gästinlägg av Daniel Larsson. Tre Facebookinlägg sammanförda till ett blogginlägg. Över till Daniel:

I natt jag tänkte

Under natten som gick så läste jag Anders Lindbergs ledare i Aftonbladet med anledning av EU och Turkiets uppgörelse i flyktingfrågan.

Som vanligt levererade Anders Lindberg en drypande historia om liknelser med andra världskriget med mera. Han upprepade även de bevingade orden "det ska aldrig få hända igen"

Det slog mig att Anders Lindberg effektivt, nästan maniskt upprepade vissa saker medan andra obestridbara fakta inte nämndes alls.

Jag håller med Anders Lindberg när han säger att det aldrig skulle få hända igen. Där är vi överens. Vad vi inte är överens om är vad det är som händer igen, vem som bär ansvaret och vad som behöver göras.

Anders Lindberg nämner att Europa nu bygget en "järnridå".

Jag undrar hur solid denna järnridå är mot ondska, hat, förtryck och våld eftersom denna "järnridå" i praktiken ger fullt inresetillstånd till Europa för vilken IS-krigare som helst från Turkiet.

Där vi alla vet att Islam hyllas, IS-hyllas och Kalifatet står mycket högt på agendan hos President Erdogan.

Det är då fråga vaknar till liv, det skulle aldrig få hända igen!?

Men det händer hela tiden, i hela Europa bedriver Islamska ledare förtryck, odlar hat, begår våldshandlingar och mord, allt i den heliga profetens namn och Europas ledare står och manar folket till tolerans och att Islam är fredens religion.

Samtidigt så står media bredvid och hyllar dessa ledare, bedriver sinnesjuk hetsjakt på de som kritiserar dessa politiker och begår justitiemord på dem som inte faller in i leden.

På vilket sätt skiljer det sig från den historia Anders Lindberg skriver att hela Europa lovade aldrig mer skulle få ske?

På vilket sätt är Islams hat, hot, våld, mördande och förtryck annorlunda än det hat, våld, mördande och förtryck som Nazismen stod för och som vi upprepar oavbrutet "aldrig mer ska få ske"?

Är hat annorlunda beroende på vem som utför det? Eller är det ett vedervärdigt argument från människor som inte vare sig vill eller vågar inse verkligheten?

Eller är det en konsekvens av att svenskarna är så trendkänsliga att de går med på vilka vidrigheter som helst bara det är "inne" att tycka så!?

Jag undrar när hat ska bedömas som hat och när allt hat ska likställas inför demokratins lagar?

Och när visst hat ska sluta skönmålas med utopiska beskrivningar om fred och frihet när verkligheten visar en vidrig bild, rakt under våra näsor men vi fortsätter att maniskt upprepa statens och medias mantra.

Jag undrar när Anders Lindberg ska skriva om det hat som sliter Europa i stycken och där vi verkligen skulle behöva en påminnelse om de gamla bevingade orden "Det ska aldrig få hända igen"

En sista påminnelse borde också vara att de främlingsfientliga krafter som har vaknat, har gjort det som ett direkt svar på den ondska och det hat vi alla vet finns, men som ingen riktar sitt fokus på att förgöra.

Europa famlar vilset och letar efter glasögonen när de egentligen hela tiden befinner sig på huvudet.

En tanke

Det är lika illa att vara en blind Kristen som en blind Muslim. Om inte utövarna av en religion kan acceptera det demokratiska samhället regler och lagar så anser jag att de ska hållas ansvariga för sina handlingar.

Jag har aldrig i mitt liv förnekat Kristna sin tro, inte heller Muslimer, Judar, Hinduer eller Buddhister.

Jag står för religionsfrihet och att varje individ ska få tro på vad de vill utan att någon går över gränsen med tvång, våld, hot eller hat.

Gör de det så ska samhället inte vara nådiga mot dessa individer!

Det är där vårt samhälle tappat greppet fullständigt! Vi som samhälle står inte upp för de demokratiska värdena utan faller till föga för de religiösa synsätten på människan.

Då blir det farligt på riktigt. Då tillåter vi samhället att kliva baklänges hundratals år i tiden.

Vi är också rädda för att se att vissa religioner har betydligt större negativ inverkan på vårt samhälle än andra vilket också betyder att vissa religioner måste övervakas mer noggrant. Och att vissa religioner acceperat att samverka med det demokratiska fria samhället.

När såg vi senast en Kristen terroristhandling? När såg vi senast Präster ute på gatorna och skanderade död åt demokratin?

När var senaste gången det Judiska folket startade en blodig konflikt!?

Så nej, samhället är inte svart eller vitt och alla religioner är inte lika, alla kulturer är inte lika och det finns en enorm uppgift i att förstå det och agera utifrån dessa obestridbara fakta för att rädda demokratin och dess lagar, friheter, skyldigheter och rättigheter.

Varför har vi så svårt att föra en sådan debatt i det svenska samhället?

Enligt min åsikt handlar det om psykologisk krigsföring från statsmakten under lång tid.

Där det kollektiva samhällets invånare som tidigare samlades kring tillhörighet och delaktighet i det demokratiska samhället, kände stolthet över den svenska nationen, över sina rötter och sitt ursprung.

Som värderade individer utifrån förmågan att samlas kring dessa gemensamma värden eller oförmågan att göra det samma. Att vara svensk handlade inte om att vara född här i alla lägen men att tillsammans värna om och efterleva de kulturella och demokratiska normer som utgör kärnan för det svenska samhället!

Dessa värden har effektivt splittrats och ersatts med individualism och mångkulturalism där vi tvingats på kulturella yttringar som är så långt bortom våra gemensamma värden och demokrati att det saknar motstycke.

Accepterar vi inte dessa yttringar så är vi per automatik främlingsfientliga och rasistiska.

Den svenska Nationen har snart lyckats radera alla kollektiva värden för att kunna bedriva sin mångkulturella politik.

Fortsätter det i den takten kommer vi förr eller senare att gå under. För alla kulturer är inte beredda på den självutplåning som Sverige sysslar med och de kommer att göra allt de kan för att implementera sina synsätt, normer och värden och då har vi förlorat mycket mer än våra rötter.

Vi har då förlorat rätten till våra liv i fred och frihet!

Det civiliserade samhället

Jag har aldrig dömt en individ utifrån dess etnicitet eller hudfärg. Det är bland det mest ointellektuella och vedervärdigaste man kan göra. Jag kommer aldrig heller att göra det!

När jag möter en individ som säger till mig att kvinnan är en lägre stående del av mänskligheten så reagerar jag. Jag säger att det är osmakligt och vidrigt att hysa en sådan människosyn och den hör inte hemma i vårt civiliserade samhälle.

När jag möter en individ som säger att Homosexuella ska dö för sin orenhet och sin smuts säger jag att det är ett brott mot vår Nations lag att hota någon med döden eller vilja döda någon för dess sexuella läggning. Det hör inte hemma i vårt civiliserade samhälle.

När jag möter en individ som säger mig att demokrai är satans verk och att religionen ska råda så svarar jag att det är satans verk att vilja förgöra demokratin och människans frihet. Det hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.

När jag möter en individ som säger att förorten inte är Sverige så svarar jag att Sverige är det och svensk lag gäller även där. De hör inte hemma i ett civiliserat samhället att tro annat.

När jag möter en individ som säger att min religion är det enda rätta och alla andra är smutsiga och orena och förtjänar att dö så svarar jag att inget kunde vara mer fel och inget är mer fientligt mot människans frihet. Ett sådant uttalande hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.

När jag möter en individ som säger att mina kulturella yttringar går före era smutsiga orena lagar så svarar jag att lagen är lika för alla och kulturella yttringar som bryter mot lagstiftningen har ingen plats i ett civiliserat samhälle.

Men märk väl att i Sverige anno domini 2016 är det jag som är rasisten, jag som är främlingsfientlig och hatisk.

Dagen har alltså kommit då försvarandet av det civiliserade samhället under demokratins styre är likställt med rasism och fientlighet gentemot främlingar.

Jag betackar mig denna inkompetens och fullständigt havererade hållning till det civiliserade samhällets fortsatta existens.

Jag är ingen rasist och jag är inte rädd för främlingar!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så långt Daniel. Läs även mitt blogginlägg om främlingsfientlighet här och mitt inlägg om terrorism och islam här.



1 kommentar:

  1. Det ska aldrig hända igen.....

    Det intressanta att de har inget emot att det kan hända judarna igen.... och kapitalisterna.... och borgarna...

    Typ....

    SvaraRadera