tisdag 2 juni 2015

Om ett samhälle som knäcker människor

Jag har bytt grafisk layout på min blogg. Från svart till vitt. Orsaken är enkel. Jag har träffat en person förra veckan som berättade saker för mig som hen har upplevt efter att ha levt ca 20 år under sådant förtryck på sin politiskt korrekta arbetsplats att stressen har varit outhärdlig för hen (jag hatar ordet hen men gör undantag).

Hen har tänkt själv, sett själv men på arbetsplatsen har hen känt sig avvikande och orolig att bli av med jobbet och rädd att yttra sina åsikter.

En morgon vaknade hen upp med kraftigt nedsatt syn och andra psykosomatiska symptom som gjorde att hens kropp bröt samman. Idag bär hen en ångest som är fruktansvärd och hen kan inte längre läsa mörka bakgrunder (som min bloggs tidigare layout) p.g.a. synkollaps. Hen är fortfarande rädd att bli av med jobbet p.g.a. sina åsikter.

P.g.a. hens synproblem bytte jag till ljus bakgrund. Hen kommer enligt överenskommelse att när hen känner sig redo att återkomma här på min blogg med ett gästinlägg senare om hens resa genom ett politiskt korrekt nedbrytande Sverige utan att ha någon att prata med. Och vad konsekvenserna blev.

En berättelse om hur hen upplevde det? En fråga man kan ställa sig hur många är det som mår som hen? Idag är hen nybliven Sverigedemokrat, och därmed del av en större gemenskap. Jag fungerar som någon slags mentor. Men symptomen lever kvar. Synen är förstörd. Ett medvetet offer för den politiska värdegrunden. Diktaturens strävan att bryta ner människor. Allt handlar inte om politik. Det handlar om människor. Stay posted.

1 kommentar:

  1. Nu har du åxå fått en diagnos "psykotis religiosa".
    Good luck ...med din nya vän från öknen!! Såna stollar!

    SvaraRadera