lördag 18 oktober 2014

Om Mobbing och mångkultur

Det mångkulturella Sverige. Före 1975 inget annat än en plan. Sedan 1975 antagit av en enig riksdag (proposition 1975:26) att det homogena Sverige skulle bli mångkulturellt. Läs denna mycket viktiga insändare som som ger en bra bakgrundsbeskrivning.

Tänk om jag förstått då, när jag var 14 år, vad detta skulle få för konsekvenser för Sverige. Tur jag inte visste då.

Åren innan 1975 var jag mobbad i skolan. Ett mobbingoffer. Livet i skolan var mycket jobbigt. Men jag överlevde trots allt, och gick nog snarare stärkt ur dessa år. Lärde mig att tro på mig själv. Att jag duger som jag är.

Sen byggde jag upp min yrkeskarriär som började efter 4 års gymnasium med lumpen 1981. Idag är jag mobbad igen men det var först förra året som jag började förstå det. Skillnaden är att nu är jag inte ensam. Jag delar samma öde med miljoner svenskar.

Nu är jag för vice statsminister Romson en vit medelålders man, det värsta man kan vara i det nya mångkulturella Sverige. En ikon för det gamla "töntiga" (Sahlin, 2002) Sverige som skall bort till varje pris.

En belastning för den politiska adeln som behöver mina och dina skattepengar till annat. Jag får ställa in mig på att pengarna är slut när jag går i pension. Jag förväntas hylla den nya ordningen som är beslutad. Mina politiska åsikter innebär att jag automatiskt tillsammans ingår i ett kollektiv av nästan en miljon människor som är rasister.

Återigen är jag mobbad. Denna gång av den politiska eliten. Icke önskvärd och värd att hata enligt vice statsministern. Men som då, på tidigt 70-tal, kommer jag inte låta mig knäckas. Jag har både intellektuella och verbala resurser att ge tillbaka ordentligt. Genom att föra det demokratiska samtalet på FB och på min blogg slår jag tillbaka.

Hyckleriet och förfallet skall fram i ljuset. Det ljus som finns kvar i demokraturen Sverige. Jag är inte mottaglig för lögnaktiga och osakliga smutskastningskampanjer och förtal.

Min integritet och mitt självförtroende är alldeles för starkt för att låta sig påverkas.

Så precis som mobbingen trots allt stärkte mig då på 70-talet kommer det som nu sker bara göra mig än mer engagerad för att stoppa mobbingen mot mig mot mig och miljoner andra svenskar.

Demokratin skall återerövras till varje pris. Kosta vad det kostar vill. Den svenska kulturen skall inte ersättas av politisk islam. Över min döda kropp. Mobbarna knäckte mig inte då. Och de skall inte knäcka mig nu. Tvärtom.


Mobbarna kommer inte heller att kunna knäcka Jimmie Åkesson. Han kommer tillbaka, starkare än någonsin som partiledare för Sveriges största parti i en nära framtid.

Om nu Sverige har en framtid d.v.s. Frågan är om Sverige inte bortom all räddning vid det här laget. Jag hoppas innerligt att jag har fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar